Naši žáci ze základní a střední školy absolvovali zkoušky z češtiny na úrovni A1 a A2. Nešlo jen o test slovní zásoby a gramatiky – ale o důležitý krok v jejich jazykovém rozvoji.
Sledovat všech 22 studentů z ročníků Y6 až Y11 byl opravdu silný zážitek. Měla jsem možnost vidět jejich pokrok – od nejistých začátků až po plynulou komunikaci. Někteří přicházeli na první hodinu s nejistotou, s obavou mluvit nahlas nebo se potýkali s výslovností. Jiní byli od začátku zapálení a chtěli do sebe nasávat každé nové slovo. Každý z nich ale přinesl do výuky svou energii a chuť učit se – a právě to proměnilo třídu v živé a otevřené jazykové prostředí.
Příprava na jazykovou zkoušku není jednoduchá. Nejde jen o znalosti, ale i o odvahu – nebát se chyb, přijmout opravu a zkoušet to znovu. Naši studenti to zvládli skvěle. Cvičili, podporovali se navzájem a se snahou přistupovali i k modelovým testům.
Během zkoušky byla na dětech znát sebedůvěra, která vychází z poctivé přípravy.
Jsem na ně hrdá nejen proto, že si vedli dobře, ale hlavně proto, že vyrostli. Získali nový jazyk, navázali přátelství napříč kulturami a objevili v sobě sebevědomí, které se nedá změřit číslem.
Bez ohledu na výsledky už uspěli. Odvážili se začít s něčím novým, zvládli nejistotu i frustraci a dokázali se vyjádřit způsobem, který pro ně byl dřív nemyslitelný. A to je ten skutečný úspěch.
Michaela Manton
CAL Teacher