Výzvy a potenciál
Park Lane International School přijímá žáky s různými schopnostmi a mnoha různými nadáními. Našim cílem je zajistit všem studentům stejnou příležitost k co největšímu rozvíjení jejich schopností a dovedností bez ohledu na jejich počáteční úroveň. Škola podporuje celkové rozvíjení postoje žáků k učení stejně jako postoje všech zaměstnanců školy ke schopnostem studentů. Přikláníme se k názoru, že prosté zaškatulkování studenta jako nadaného může být občas kontraproduktivní v celkovém rozvoji daného jedince i jeho spolužáků.
Přestože všichni máme různá nadání a schopnosti, věříme, že nejdůležitější pro naše studenty je co největší rozvíjení jejich potenciálu. Jak napsal Émile Zola, „Umělec není ničím bez nadání, ale nadání není ničím bez práce.“
Děti s vyšším potenciálem se učit jsou definováni jako žáci, kteří mají s jednou nebo více vyvinutými schopnostmi na výrazně vyšší úrovni než jejich věková, nebo mají potenciál tyto schopnosti lépe rozvíjet. To se týká horní úrovně schopností žáků většiny tříd. Termín „vyšší vzdělávací potenciál“ používáme k označení těch žáků, kteří dosahují vynikajících výsledků v jednom nebo více předmětů, jako je angličtina nebo matematika. Toto se také vztahuje na žáky, kteří mohou vynikat v praktických dovednostech, jako je sport, vůdčí schopnosti nebo umění.
Měřítka týkající se zvláštního nadání uplatňujeme na žáky, kteří díky svým rozvinutým schopnostem dosáhli výrazných úspěchů i mimo školu, například ve sportu na krajské, národní nebo mezinárodní úrovni nebo v oblasti hudby na místní, národní či mezinárodní soutěži.
Cíle
Snažíme se nadanějším dětem umožnit plně využít jejich potenciál tím, že:
-
pozorně dbáme na individuální potřeby jednotlivých žáků pomocí zadávání přiměřených úkolů
-
tím, že pečlivě sledujeme pokroky každého dítěte
-
nastavením co nejvyšších očekávání od žáků vzhledem k jejich schopnostem
-
podporujeme děti k samostatnému myšlení, ke kladení otázek a sdílení nápadů